Preskočiť na obsah Preskočiť na pätu

spoločnosti DXB Capital LLC-FZ pre prevádzkovanie členského portálu pilotnaskusku.sk


účinné od 1.12.2024


PREAMBULA

Tieto Všeobecné obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi spoločnosťou DXB Capital LLC-FZ, so sídlom The Meydan Hotel, Grandstand, Meydan Road, Nad Al Sheba, Dubai, U.A.E., ID: 2416097, IBAN: AE470860000009604507477, BIC: WIOBAEADXXX, e-mail: [email protected] (ďalej len “Prevádzkovateľ”) a fyzickými alebo právnickými osobami (ďalej len “Člen”), ktoré sa prostredníctvom portálu pilotnaskusku.sk (ďalej len “Portál”) stanú členmi programu “Pilot na skúšku”.


I. ÚVODNÉ USTANOVENIA

  1. Predmet členstva

Predmetom týchto Všeobecných obchodných podmienok je úprava vzájomných práv a povinností zmluvných strán vznikajúcich v súvislosti s členstvom v programe “Pilot na skúšku”. Hlavnou podstatou členstva je získanie členského Preukazu pilota na skúšku príslušnej úrovne, ktorý oprávňuje jeho držiteľa na čerpanie členských benefitov. Členské benefity, vrátane zážitkového letu, sú bonusovou súčasťou členstva. Vydaním členského Preukazu sa považuje hlavná podstata členstva za dodanú. Tieto VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy o členstve uzatvorenej medzi Prevádzkovateľom a Členom prostredníctvom Portálu.

  1. Vymedzenie základných pojmov

a) “Prevádzkovateľ” je spoločnosť DXB Capital LLC-FZ, ktorá prevádzkuje Portál a zabezpečuje správu členského programu “Pilot na skúšku”.

b) “Členstvo” je právny vzťah medzi Prevádzkovateľom a Členom, ktorý vzniká na základe registrácie a úhrady členského poplatku. Hlavnou podstatou členstva je získanie členského Preukazu pilota na skúšku. Členstvo zaniká využitím všetkých členských benefitov alebo uplynutím doby platnosti.

c) “Člen” je fyzická alebo právnická osoba, ktorá sa zaregistrovala na Portáli, uhradila členský poplatok a stala sa držiteľom členského Preukazu pilota na skúšku príslušnej úrovne.

d) “Preukaz pilota na skúšku” je hlavný predmet členstva vydaný Prevádzkovateľom, ktorý potvrdzuje členstvo v programe a oprávňuje jeho držiteľa na využitie členských benefitov v rozsahu zodpovedajúcom úrovni členstva. Vydanie Preukazu predstavuje hlavné plnenie zo strany Prevádzkovateľa.

e) “Členský benefit” je bonusová výhoda vyplývajúca z členstva, ktorá spočíva v možnosti absolvovať jeden zážitkový let v rozsahu zodpovedajúcom úrovni členstva.

f) “Certifikát o absolvovaní programu” je dokument potvrdzujúci úspešné absolvovanie zážitkového letu, ktorý Prevádzkovateľ vystaví Členovi po využití členského benefitu. Vydaním certifikátu zaniká členstvo z dôvodu vyčerpania všetkých členských benefitov.

  1. Rozsah činnosti Prevádzkovateľa:

a) Prevádzkovateľ zabezpečuje:

  • Prevádzku členského Portálu

  • Správu členského programu

  • Vydávanie členských Preukazov

  • Správu rezervačného systému

  • Sprostredkovanie komunikácie medzi Členom a Poskytovateľom leteckých služieb

b) Prevádzkovateľ vystupuje výhradne ako správca členského programu a sprostredkovateľ medzi Členom a Poskytovateľom leteckých služieb.

  1. Členský Preukaz: 

a) Preukaz je primárne vydávaný v digitálnej forme a je zasielaný na e-mailovú adresu uvedenú pri registrácii. Digitálna forma Preukazu predstavuje plnohodnotný doklad o členstve.

b) Na žiadosť Člena je možné za dodatočný členský poplatok 9,99 EUR vystaviť fyzickú verziu Preukazu. Fyzická verzia je doplnková služba a jej nedoručenie nemá vplyv na platnosť členstva.

  1. Vzťah s Poskytovateľom leteckých služieb:

a) Realizáciu členského benefitu zabezpečuje výhradne Poskytovateľ leteckých služieb.

b) Poskytovateľ leteckých služieb určuje konkrétne prevádzkové a bezpečnostné podmienky pre realizáciu členského benefitu.

c) Člen berie na vedomie, že pre využitie členského benefitu musí spĺňať všetky podmienky stanovené Poskytovateľom leteckých služieb.


II. ROZSAH POSKYTOVANÝCH SLUŽIEB

  1. Úrovne členstva

Prevádzkovateľ ponúka v rámci programu “Pilot na skúšku” tri úrovne členstva, ktoré sa líšia dizajnom a prestížou členského Preukazu, ako aj rozsahom poskytovaných bonusových členských benefitov a výškou členského poplatku. Hlavnou podstatou každej úrovne členstva je získanie príslušného členského Preukazu, pričom zážitkový let predstavuje bonusový benefit členstva.

  1. Štandardné členstvo

Štandardné členstvo predstavuje základnú úroveň členstva v programe, ktorej obsahom je právo Člena na využitie členského benefitu formou jedného zážitkového letu v trvaní 20 minút. Realizácia členského benefitu sa uskutočňuje na lietadle typu Socata family v kombinácii s inými členmi (maximálne 3 osoby a pilot) alebo na lietadle Viper SD4, pričom výber konkrétneho typu lietadla je výhradne v kompetencii Poskytovateľa leteckých služieb. Súčasťou členského benefitu je základné teoretické zoznámenie s lietadlom pred letom. Platnosť Štandardného členstva je 12 mesiacov od jeho aktivácie. Členský poplatok za Štandardné členstvo je stanovený vo výške 119 EUR vrátane všetkých príslušných daní a poplatkov.

  1. Expert členstvo

Expert členstvo oprávňuje Člena na využitie členského benefitu formou jedného zážitkového letu v trvaní 45 minút na lietadle typu Viper SD4. Táto úroveň členstva zahŕňa rozšírenú teoretickú prípravu a možnosť vyskúšania základných pilotážnych prvkov pod dohľadom inštruktora. Platnosť Expert členstva je 12 mesiacov od jeho aktivácie. Členský poplatok za Expert členstvo je stanovený vo výške 299 EUR vrátane všetkých príslušných daní a poplatkov.

  1. VIP členstvo

VIP členstvo predstavuje najvyššiu úroveň členstva zahŕňajúcu celodenný letecký program na lietadle typu Viper SD4. V rámci tejto úrovne členstva je Členovi poskytnutá rozšírená teoretická príprava a možnosť vyskúšania pokročilých pilotážnych prvkov pod dohľadom inštruktora. Súčasťou VIP členstva je aj vydanie certifikátu o absolvovaní programu. Platnosť VIP členstva je 12 mesiacov od jeho aktivácie. Členský poplatok za VIP členstvo je stanovený vo výške 599 EUR vrátane všetkých príslušných daní a poplatkov.

  1. Realizácia členského benefitu

Realizácia členského benefitu podlieha prevádzkovým a bezpečnostným podmienkam stanoveným Poskytovateľom leteckých služieb. Poskytovateľ leteckých služieb je oprávnený odmietnuť alebo odložiť realizáciu členského benefitu najmä z dôvodu nevhodných poveternostných podmienok, technickej nespôsobilosti lietadla alebo nedostupnosti kvalifikovaného personálu. Prevádzkovateľ nezodpovedá za nemožnosť využitia členského benefitu z dôvodov na strane Poskytovateľa leteckých služieb alebo z dôvodu okolností vylučujúcich zodpovednosť.

  1. Doba platnosti členstva

Členský benefit je možné využiť výhradne počas doby platnosti príslušnej úrovne členstva. Na využitie členského benefitu po uplynutí doby platnosti členstva nie je právny nárok, ak tieto Všeobecné obchodné podmienky nestanovujú inak.


III. VZNIK ČLENSTVA

  1. Uzatvorenie zmluvy o členstve

Zmluva o členstve medzi Prevádzkovateľom a Členom vzniká okamihom úspešného dokončenia registračného procesu na Portáli, ktorému predchádza:

a) výber úrovne členstva Záujemcom o členstvo, 

b) vyplnenie registračného formulára s požadovanými údajmi, 

c) poskytnutie súhlasu s týmito VOP, 

d) úhrada členského poplatku v plnej výške.

  1. Darčekové členstvo

Členstvo je možné zakúpiť aj pre tretiu osobu. V takom prípade platiteľ členského poplatku uvedie pri registrácii kontaktné údaje budúceho Člena. Po úhrade členského poplatku sa členstvo aktivuje na meno a údaje uvedeného budúceho Člena.

  1. Spôsobilosť na získanie členstva

Na získanie členstva je spôsobilá každá fyzická osoba staršia ako 15 rokov a každá právnická osoba. V prípade fyzických osôb mladších ako 18 rokov je pre platné členstvo nevyhnutný preukázateľný súhlas zákonného zástupcu. Tento súhlas musí byť poskytnutý písomnou formou a doručený Prevádzkovateľovi pred aktiváciou členstva.

  1. Platobné podmienky členstva

a) Spracovanie platieb

Pri platbe platobnou kartou je platba spracovaná bezodkladne, najneskôr do 30 minút od autorizácie platobnej transakcie

Pri bankovom prevode sa za moment úhrady považuje pripísanie platby na účet Prevádzkovateľa, čo môže trvať 1-3 pracovné dni v závislosti od banky platiteľa

Pri platbe kryptomenami sa transakcia považuje za potvrdenú po dosiahnutí minimálne 6 potvrdení v príslušnej blockchain sieti

O úspešnom spracovaní platby je Člen informovaný potvrdzujúcim emailom najneskôr do 24 hodín od pripísania platby

b) Neúspešné platby

V prípade neúspešnej platby kartou je Člen okamžite informovaný prostredníctvom platobnej brány a následne emailovou notifikáciou

Pri neúspešnej platbe má Člen možnosť:

  • Opakovať platbu rovnakou platobnou metódou

  • Zvoliť alternatívnu platobnú metódu

  • Kontaktovať zákaznícku podporu pre asistenciu pri platbe

Pokus o platbu môže Člen opakovať maximálne 3-krát v priebehu 48 hodín od začatia registračného procesu

Po treťom neúspešnom pokuse o platbu je registračný proces automaticky zrušený a Člen musí začať novú registráciu

c) Ochrana platieb

Všetky platby sú spracovávané prostredníctvom certifikovaných poskytovateľov platobných služieb

Pri platbách kartou je implementovaná dodatočná ochrana 3D Secure

Prevádzkovateľ neukladá ani nespracúva údaje o platobných kartách Členov

Všetky platobné transakcie sú šifrované pomocou protokolu TLS 1.3

d) Vrátenie platieb

V prípade oprávneného nároku na vrátenie platby je suma vrátená rovnakou platobnou metódou, akou bola uhradená

Lehoty pre vrátenie platieb:

  1. Pri platbe kartou: do 5-7 pracovných dní

  2. Pri bankovom prevode: do 5-10 pracovných dní

  3. Pri platbe kryptomenami: do 3-5 pracovných dní

O iniciovaní procesu vrátenia platby je Člen informovaný emailovou notifikáciou

e) Fakturácia

Daňový doklad je vystavený automaticky po prijatí platby, najneskôr do 3 pracovných dní

Daňový doklad je zaslaný na emailovú adresu uvedenú pri registrácii

Na žiadosť Člena je možné dodatočne upraviť fakturačné údaje do 7 dní od vystavenia daňového dokladu

Všetky daňové doklady sú archivované v členskej sekcii Portálu po dobu 10 rokov

f) Poplatky za platby

Prevádzkovateľ neúčtuje žiadne dodatočné poplatky za spracovanie platieb kartou alebo bankovým prevodom

Pri platbách kryptomenami môžu vzniknúť transakčné poplatky účtované príslušnou blockchain sieťou, ktoré znáša Člen

Prípadné bankové poplatky spojené s medzinárodnými prevodmi znáša Člen

g) Monitoring platieb

Prevádzkovateľ využíva automatizovaný systém monitoringu platieb pre detekciu potenciálne podvodných transakcií

V prípade podozrivej transakcie môže Prevádzkovateľ požiadať Člena o dodatočnú verifikáciu

Lehota na dodatočnú verifikáciu je 48 hodín, po jej uplynutí je platba automaticky zamietnutá a vrátená

  1. Platobné podmienky členstva

Členský poplatok je možné uhradiť prostredníctvom platobných metód sprístupnených na Portáli. Prevádzkovateľ akceptuje úhradu členského poplatku prostredníctvom:

  • platobných kariet (VISA, MasterCard)

  • služieb elektronického bankovníctva (Apple Pay, Google Pay)

  • bankového prevodu

  • vybraných kryptomien (Bitcoin, Ethereum)

Za moment úhrady členského poplatku sa považuje:

  • pri platbe kartou okamih autorizácie platobnej transakcie,

  • pri bankovom prevode okamih pripísania finančných prostriedkov na účet Prevádzkovateľa,

  • pri platbe kryptomenami okamih potvrdenia transakcie v príslušnej blockchain sieti.

V prípade neúspešnej platby alebo nedokončenia platobného procesu nie je členstvo aktivované. Prevádzkovateľ o tejto skutočnosti informuje Záujemcu o členstvo emailom s pokynmi pre dokončenie platby.

V prípade, že členský poplatok nebude uhradený do 48 hodín od začatia registračného procesu, považuje sa registrácia za zrušenú.

  1. Aktivácia členstva

Členstvo je aktivované a členský Preukaz vydaný do 24 hodín od prijatia úhrady členského poplatku. O aktivácii členstva je Člen informovaný prostredníctvom e-mailovej správy zaslanej na adresu uvedenú pri registrácii.

Aktivačný email obsahuje: 

a) digitálny členský Preukaz vo formáte PDF 

b) unikátny identifikačný kód členstva 

c) prihlasovacie údaje do členskej sekcie Portálu 

d) základné inštrukcie pre využívanie členských benefitov 

e) kontaktné údaje na zákaznícku podporu

V prípade, že Člen neobdrží aktivačný email do 24 hodín od úhrady členského poplatku, je povinný o tom informovať Prevádzkovateľa prostredníctvom kontaktných údajov uvedených na Portáli.

  1. Fyzická verzia členského Preukazu

Na žiadosť Člena je možné za dodatočný členský poplatok 9,99 EUR vystaviť fyzickú verziu členského Preukazu. Fyzická verzia je doplnková služba a jej nedoručenie nemá vplyv na platnosť členstva ani možnosť využívania členských benefitov.

Fyzická verzia členského Preukazu bude Členovi doručená do 14 dní od aktivácie členstva na korešpondenčnú adresu uvedenú pri registrácii. O odoslaní fyzickej verzie Preukazu bude Člen informovaný emailom obsahujúcim sledovacie číslo zásielky.

V prípade nedoručenia fyzickej verzie Preukazu je Člen oprávnený reklamovať túto skutočnosť do 30 dní od odoslania zásielky. Prevádzkovateľ v takom prípade zabezpečí bezplatné vystavenie a zaslanie náhradnej fyzickej verzie Preukazu.


IV. REZERVAČNÝ SYSTÉM A PODMIENKY VYUŽITIA SLUŽIEB

  1. Všeobecné ustanovenia o rezervačnom systéme

Prevádzkovateľ zabezpečuje pre Členov prístup k online rezervačnému systému, ktorý je dostupný prostredníctvom webového rozhrania Portálu a mobilnej aplikácie. V pracovných dňoch je Členom k dispozícii aj zákaznícka podpora v čase od 9:00 do 17:00 hod. Prostredníctvom rezervačného systému majú Členovia možnosť prehliadať dostupné termíny pre využitie členských benefitov, vytvárať a spravovať svoje rezervácie, ako aj komunikovať s Prevádzkovateľom ohľadom všetkých aspektov členstva.

  1. Proces vytvárania rezervácií

Člen je oprávnený vytvoriť rezerváciu výlučne na termíny a typy členských benefitov zodpovedajúce jeho úrovni členstva. Rezervačný proces pozostáva z výberu lokality, Poskytovateľa leteckých služieb a konkrétneho termínu realizácie členského benefitu. Po potvrdení rezervácie Prevádzkovateľ bezodkladne zašle Členovi na registrovaný e-mail potvrdenie obsahujúce všetky potrebné informácie vrátane podrobných pokynov k miestu a času realizácie členského benefitu, kontaktných údajov Poskytovateľa leteckých služieb a inštrukcií k príprave.

  1. Časové obmedzenia rezervácií

Vytvorenie rezervácie podlieha časovým obmedzeniam, pričom rezerváciu je možné uskutočniť najskôr 6 mesiacov pred plánovaným termínom realizácie členského benefitu a najneskôr 48 hodín pred požadovaným termínom. Prevádzkovateľ si vyhradzuje právo tieto lehoty upraviť v závislosti od sezónnosti, vyťaženosti Poskytovateľov leteckých služieb a prevádzkových možností, o čom je povinný Členov vopred informovať prostredníctvom Portálu.

  1. Podmienky zmeny a zrušenia rezervácie

Člen je oprávnený bezplatne zmeniť termín rezervovaného členského benefitu v nasledujúcich prípadoch:

a) v lehote od 48 hodín pred plánovaným termínom realizácie členského benefitu, 

b) v prípade nevhodných poveternostných podmienok potvrdených Poskytovateľom leteckých služieb, 

c) v prípade technických okolností na strane Poskytovateľa leteckých služieb, 

d) zo zdravotných dôvodov, ktoré Člen preukáže relevantným lekárskym potvrdením.

V prípadoch uvedených v písm. b), c) a d) tohto bodu má Člen nárok na automatické predĺženie platnosti členstva o 30 dní.

Ak dôjde k zrušeniu rezervácie alebo nedostaveniu sa Člena na rezervovaný termín v lehote kratšej ako 24 hodín pred plánovaným termínom realizácie členského benefitu, považuje sa členský benefit za riadne využitý. V takomto prípade Členovi nevzniká nárok na náhradný termín ani na akúkoľvek inú formu kompenzácie. Doba platnosti členstva zostáva týmto nedotknutá.

Pre vylúčenie pochybností sa ustanovuje, že v prípade zrušenia rezervácie alebo nedostavenia sa Člena na rezervovaný termín nedochádza k zmene doby platnosti členstva.

  1. Prevádzkové a bezpečnostné podmienky realizácie členského benefitu

Realizácia členského benefitu je podmienená splnením prevádzkových a bezpečnostných požiadaviek stanovených Prevádzkovateľom a Poskytovateľom leteckých služieb. Členský benefit môže byť realizovaný len za vhodných poveternostných podmienok, pri zabezpečení technickej spôsobilosti lietadla a prítomnosti kvalifikovaného personálu. O splnení týchto podmienok rozhoduje výhradne Poskytovateľ leteckých služieb.

Pred realizáciou členského benefitu je Člen povinný absolvovať povinnú teoretickú prípravu a bezpečnostné školenie, preukázať sa platným dokladom totožnosti a podpísať prehlásenie o zdravotnom stave. Člen je taktiež povinný dodržať zákaz požitia alkoholu minimálne 24 hodín pred plánovaným termínom realizácie členského benefitu.

Poskytovateľ leteckých služieb je oprávnený odmietnuť realizáciu členského benefitu v prípade, ak Člen javí známky požitia alkoholu alebo iných omamných látok, nedodržiava bezpečnostné pokyny, jeho správanie ohrozuje bezpečnosť alebo nesplnil ktorúkoľvek z vyššie uvedených podmienok. V takom prípade sa členský benefit považuje za využitý zo strany Člena bez nároku na náhradu.

  1. Zodpovednosť za škodu

Prevádzkovateľ nezodpovedá za škodu vzniknutú v dôsledku nedodržania prevádzkových alebo bezpečnostných podmienok zo strany Člena, ani za škodu spôsobenú okolnosťami, ktoré nemohol ovplyvniť alebo im zabrániť. Člen je povinný nahradiť škodu, ktorú spôsobil Prevádzkovateľovi alebo Poskytovateľovi leteckých služieb porušením svojich povinností vyplývajúcich z týchto VOP alebo príslušných právnych predpisov.

  1. Technické obmedzenia systému

V prípade technických obmedzení alebo výpadku rezervačného systému trvajúceho nepretržite viac ako 24 hodín sa doba platnosti členstva automaticky predlžuje o dobu trvania takéhoto výpadku.

Za technický výpadok sa považuje stav, kedy rezervačný systém nie je dostupný alebo neumožňuje vytváranie nových rezervácií z dôvodov na strane Prevádzkovateľa. Za technický výpadok sa nepovažujú plánované odstávky systému, o ktorých boli Členovia vopred informovaní, ani obmedzenia spôsobené na strane Člena alebo jeho internetového pripojenia.

Prevádzkovateľ je oprávnený vykonávať plánovanú údržbu rezervačného systému, ktorá môže viesť k jeho dočasnej nedostupnosti. O plánovanej údržbe je Prevádzkovateľ povinný informovať Členov najmenej 24 hodín vopred prostredníctvom oznámenia na Portáli.


V. REKLAMAČNÝ PORIADOK

  1. Všeobecné ustanovenia reklamačného konania

Prevádzkovateľ zodpovedá za to, že členstvo a s ním spojené členské benefity budú poskytované v súlade s týmito VOP a príslušnými právnymi predpismi. V prípade, že Člen zistí akékoľvek nedostatky súvisiace s jeho členstvom alebo možnosťou využitia členských benefitov, je oprávnený uplatniť u Prevádzkovateľa reklamáciu za podmienok stanovených v tomto reklamačnom poriadku.

  1. Predmet reklamácie

Člen je oprávnený reklamovať najmä:

  • nemožnosť prístupu do členskej sekcie Portálu

  • nefunkčnosť rezervačného systému

  • nesprávne údaje v členskom Preukaze

  • nemožnosť využitia členského benefitu z dôvodov na strane Prevádzkovateľa

  • nesúlad rozsahu členského benefitu s úrovňou členstva

  • nedodržanie podmienok členstva zo strany Prevádzkovateľa

  1. Uplatnenie reklamácie

Reklamáciu je Člen povinný uplatniť u Prevádzkovateľa bez zbytočného odkladu po tom, čo zistil dôvod na reklamáciu, najneskôr však do 30 dní odo dňa, kedy mal byť členský benefit realizovaný, inak právo na reklamáciu zaniká. Reklamácia musí byť uplatnená písomnou formou, a to buď prostredníctvom elektronickej pošty na adresu [email protected] alebo doporučeným listom zaslaným na adresu sídla Prevádzkovateľa.

  1. Náležitosti reklamácie

V reklamácii je Člen povinný uviesť:

  • svoje identifikačné údaje

  • číslo členského Preukazu

  • úroveň členstva

  • presný popis reklamovaných skutočností

  • svoje požiadavky na spôsob vybavenia reklamácie

K reklamácii je Člen povinný priložiť všetky relevantné dokumenty preukazujúce jeho tvrdenia. Neúplnú reklamáciu môže Prevádzkovateľ vrátiť Členovi na doplnenie, pričom lehota na vybavenie reklamácie začína plynúť až od doručenia doplnenej reklamácie.

  1. Vybavenie reklamácie

Prevádzkovateľ je povinný:

  • Potvrdiť prijatie reklamácie do 3 pracovných dní od jej doručenia

  • Preskúmať úplnosť reklamácie do 5 pracovných dní od jej doručenia

  • Vybaviť reklamáciu najneskôr do 30 dní od jej riadneho uplatnenia

  • Informovať Člena o výsledku reklamácie do 3 pracovných dní od rozhodnutia

  • Realizovať nápravné opatrenia do 5 pracovných dní od informovania Člena o výsledku reklamácie

V odôvodnených prípadoch môže Prevádzkovateľ lehotu na vybavenie reklamácie predĺžiť o ďalších 30 dní, je však povinný o tom Člena písomne informovať pred uplynutím pôvodnej lehoty s uvedením dôvodov predĺženia.

V prípade výzvy na doplnenie reklamácie sa lehota na vybavenie reklamácie prerušuje až do momentu doručenia požadovaného doplnenia.

  1. Spôsoby vybavenia reklamácie

V prípade oprávnenej reklamácie má Člen právo na: a) odstránenie nedostatkov brániacich riadnemu využívaniu členstva b) predĺženie doby platnosti členstva o primeranú dobu c) poskytnutie náhradného termínu pre využitie členského benefitu d) vrátenie alikvotnej časti členského poplatku výlučne v prípadoch, keď:

  • dôjde k ukončeniu poskytovania služieb zo strany Prevádzkovateľa

  • nastane dlhodobá (viac ako 30 dní) technická nemožnosť využitia členstva z dôvodov na strane Prevádzkovateľa

  • dôjde k zmene VOP, s ktorou Člen nesúhlasí

  • nastanú iné závažné dôvody výslovne uvedené v týchto VOP

O konkrétnom spôsobe vybavenia reklamácie rozhoduje Prevádzkovateľ s prihliadnutím na charakter reklamovaných skutočností a možnosti ich nápravy. Pri rozhodovaní je Prevádzkovateľ povinný prihliadať na oprávnené záujmy Člena.


VI. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV

  1. Základné ustanovenia o spracúvaní osobných údajov

Prevádzkovateľ, ako spoločnosť so sídlom v Spojených arabských emirátoch poskytujúca služby občanom Európskej únie, sa zaväzuje spracúvať osobné údaje Členov v súlade s Nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len “GDPR”), zákonmi Spojených arabských emirátov o ochrane osobných údajov a ďalšími príslušnými právnymi predpismi.

  1. Rozsah spracúvania osobných údajov

Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje Členov v rozsahu nevyhnutnom na správu členského programu a zabezpečenie členských benefitov. Spracúvané osobné údaje zahŕňajú identifikačné údaje Člena, najmä meno, priezvisko a dátum narodenia, ako aj kontaktné údaje vrátane adresy, telefónneho čísla a e-mailovej adresy.

Pre účely riadneho fungovania členského programu Prevádzkovateľ ďalej spracúva údaje o členstve, vrátane úrovne členstva a čísla členského Preukazu, ako aj údaje o využívaní členských benefitov a ďalšie údaje poskytnuté Členom v súvislosti s členstvom a realizáciou členských benefitov.

  1. Účel a právny základ spracúvania

Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje Členov na základe plnenia zmluvy o členstve podľa čl. 6 ods. 1 písm. b) GDPR, a to na účely správy členského programu, vydávania členských Preukazov, zabezpečenia realizácie členských benefitov, správy rezervačného systému a komunikácie s Členmi.

V rámci plnenia zákonných povinností podľa čl. 6 ods. 1 písm. c) GDPR Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje na účely vedenia účtovníctva, plnenia daňových povinností a vybavovania reklamácií.

Na základe oprávnených záujmov Prevádzkovateľa podľa čl. 6 ods. 1 písm. f) GDPR dochádza k spracúvaniu osobných údajov na účely ochrany práv a právom chránených záujmov Prevádzkovateľa, zabezpečenia bezpečnosti členského portálu a prevencie podvodného konania.

V prípadoch, kde je to potrebné, Prevádzkovateľ spracúva osobné údaje na základe súhlasu Člena podľa čl. 6 ods. 1 písm. a) GDPR, a to najmä na účely zasielania marketingových informácií, používania fotografií z realizácie členských benefitov a spracúvania osobných údajov nad rámec nevyhnutný pre plnenie zmluvy o členstve.

  1. Doba uchovávania osobných údajov

Prevádzkovateľ uchováva osobné údaje Členov po dobu:

  • trvania členstva a následne 3 roky po jeho zániku pre účely ochrany právnych nárokov

  • 10 rokov pre údaje potrebné pre účtovné a daňové účely

  • do odvolania súhlasu pre údaje spracúvané na základe súhlasu Člena

  1. Práva Členov v súvislosti so spracúvaním osobných údajov

Člen má v súvislosti so spracúvaním svojich osobných údajov nasledujúce práva:

  • právo na prístup k osobným údajom

  • právo na opravu osobných údajov

  • právo na vymazanie osobných údajov

  • právo na obmedzenie spracúvania

  • právo na prenosnosť údajov

  • právo namietať proti spracúvaniu

  • právo odvolať súhlas so spracúvaním

  • právo podať sťažnosť dozornému orgánu

  1. Poskytovanie osobných údajov tretím stranám

Prevádzkovateľ poskytuje osobné údaje Členov výhradne vybraným kategóriám príjemcov, ktorými sú Poskytovatelia leteckých služieb v rozsahu nevyhnutnom pre realizáciu členských benefitov, poskytovatelia IT služieb zabezpečujúci prevádzku Portálu, účtovní a daňoví poradcovia, právni zástupcovia, ako aj orgány verejnej moci v zákonom stanovených prípadoch.

  1. Bezpečnosť osobných údajov

Prevádzkovateľ prijal primerané technické a organizačné opatrenia na zabezpečenie ochrany osobných údajov Členov, najmä na ochranu pred neoprávneným alebo nezákonným spracúvaním a náhodnou stratou, zničením alebo poškodením.

  1. Cezhraničný prenos osobných údajov

a) Prevádzkovateľ informuje Členov, že vzhľadom na sídlo Prevádzkovateľa v Spojených arabských emirátoch dochádza k prenosu osobných údajov mimo Európsku úniu. Prevádzkovateľ zabezpečuje, aby pri takomto prenose bola zachovaná úroveň ochrany vyžadovaná GDPR prostredníctvom komplexného systému technických a organizačných opatrení.

b) Za účelom zabezpečenia adekvátnej ochrany osobných údajov Prevádzkovateľ implementoval viacúrovňový systém bezpečnostných opatrení, ktorý zahŕňa šifrovanie všetkých prenášaných osobných údajov pomocou štandardu AES-256 a využívanie zabezpečeného protokolu HTTPS/TLS 1.3 pre všetku webovú komunikáciu. Všetky údaje sú ukladané výhradne v dátových centrách s certifikáciou ISO 27001, pričom je zabezpečené ich pravidelné zálohovanie s využitím end-to-end šifrovania.

c) Prístup k systémom obsahujúcim osobné údaje je chránený viacfaktorovou autentifikáciou a podlieha pravidelnému bezpečnostnému auditu vykonávanému nezávislou autoritou. Prevádzkovateľ zároveň implementoval systém automatického monitorovania a detekcie bezpečnostných incidentov.

d) Prevádzkovateľ prijal príslušné štandardné zmluvné doložky schválené Európskou komisiou pre zabezpečenie adekvátnej úrovne ochrany osobných údajov pri ich prenose do tretej krajiny. Všetky osobné údaje sú na území SAE uchovávané v súlade s technickými normami Federal Decree Law No. 45/2021 a UAE Information Security Standard (ISR).


VII. ZÁNIK ČLENSTVA

  1. Členstvo v programe “Pilot na skúšku” zaniká:

a) Využitím členského benefitu:

  • Členstvo automaticky zaniká momentom využitia členského benefitu, ktorým sa rozumie absolvovanie zážitkového letu v rozsahu zodpovedajúcom úrovni členstva

  • Po absolvovaní zážitkového letu Prevádzkovateľ vystaví Členovi certifikát o absolvovaní programu “Pilot na skúšku” príslušnej úrovne

  • Pre opätovné získanie prístupu k členským benefitom je potrebné obnoviť členstvo prostredníctvom novej registrácie a úhrady členského poplatku

b) Uplynutím doby platnosti členstva:

  • Členstvo zaniká posledným dňom doby platnosti uvedenej v členskom Preukaze, pokiaľ pred týmto dátumom nedošlo k využitiu členského benefitu

  • Prevádzkovateľ je povinný informovať Člena o blížiacom sa konci platnosti členstva najneskôr 30 dní pred uplynutím doby platnosti, a to prostredníctvom emailovej správy zaslanej na registrovanú emailovú adresu Člena

c) Odstúpením od zmluvy zo strany Člena:

  • Vzhľadom na skutočnosť, že hlavným predmetom členstva je vydanie členského Preukazu, ktorý je Členovi doručený bezodkladne po úhrade členského poplatku, právo na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní je v súlade s § 7 ods. 6 písm. c) zákona č. 102/2014 Z.z. vylúčené

  • Vydaním členského Preukazu sa považuje služba za dodanú v plnom rozsahu

  • Členský Preukaz predstavuje hlavnú podstatu členstva, pričom zážitkový let je bonusovým benefitom členstva

d) Zrušením členstva zo strany Prevádzkovateľa: Za závažné porušenie povinností sa považuje najmä:

  • Poskytnutie nepravdivých alebo zavádzajúcich údajov pri registrácii

  • Pokus o zneužitie členských benefitov alebo práv vyplývajúcich z členstva

  • Porušenie bezpečnostných predpisov pri realizácii členského benefitu

  • Konanie poškodzujúce dobré meno alebo oprávnené záujmy Prevádzkovateľa

  • Opakované porušovanie povinností stanovených týmito VOP

e) Dohodou zmluvných strán:

  • Členstvo môže zaniknúť na základe písomnej dohody medzi Prevádzkovateľom a Členom

  • Dohoda musí obsahovať jednoznačné ustanovenia o spôsobe a termíne ukončenia členstva, ako aj o vzájomnom vysporiadaní práv a záväzkov

  1. Následky zániku členstva

a) Všeobecné následky zániku členstva: Zánikom členstva dochádza k:

  • Automatickej deaktivácii členského Preukazu

  • Zrušeniu prístupu Člena do členskej sekcie portálu

  • Zániku všetkých práv spojených s členstvom vrátane práva na využitie členských benefitov

  • Zrušeniu všetkých aktívnych rezervácií členských benefitov

b) Finančné vysporiadanie pri zániku členstva:

  • Vzhľadom na skutočnosť, že hlavnou podstatou členstva je vydanie členského Preukazu, ktorý je dodaný bezodkladne po úhrade členského poplatku, Členovi nevzniká nárok na vrátenie členského poplatku ani jeho časti, a to bez ohľadu na spôsob zániku členstva

  • Pri zániku členstva dohodou sa finančné vysporiadanie riadi výlučne ustanoveniami predmetnej dohody

  1. Osobitné ustanovenia o zániku členstva

a) Zánik členstva v prípade smrti Člena:

  • V prípade smrti Člena zaniká členstvo dňom úmrtia

  • Dedičia zosnulého Člena sú oprávnení v lehote troch mesiacov od úmrtia Člena požiadať výlučne o prevod nevyužitého členstva na tretiu osobu, nárok na vrátenie členského poplatku nevzniká

  • Žiadosť musí byť doložená úradne overenou kópiou úmrtného listu a dokladom preukazujúcim postavenie žiadateľa ako dediča

b) Pozastavenie členstva: Prevádzkovateľ je oprávnený dočasne pozastaviť platnosť členstva v nasledujúcich prípadoch:

  • Pri dôvodnom podozrení zo zneužitia členstva alebo členských benefitov

  • Počas prešetrovania závažného porušenia týchto VOP

  • Z dôvodu technických problémov systému ovplyvňujúcich možnosť využívania členstva

O pozastavení členstva je Prevádzkovateľ povinný Člena bezodkladne informovať elektronickou formou, pričom v oznámení musí uviesť:

  • Dôvod pozastavenia členstva

  • Predpokladanú dobu trvania pozastavenia

  • Podmienky obnovenia členstva

Doba pozastavenia členstva sa nezapočítava do doby platnosti členstva.

c) Certifikát o absolvovaní programu: Po úspešnom absolvovaní zážitkového letu Prevádzkovateľ vystaví Členovi certifikát o absolvovaní programu “Pilot na skúšku” príslušnej úrovne, ktorý obsahuje:

  • Identifikačné údaje Člena

  • Úroveň absolvovaného programu

  • Dátum absolvovania

  • Typ lietadla

  • Podpis inštruktora a pečiatku Prevádzkovateľa

d) Zánik členstva pri zániku právnickej osoby:

  • V prípade zániku právnickej osoby bez právneho nástupcu zaniká členstvo ku dňu výmazu právnickej osoby z obchodného registra

  • V prípade zániku právnickej osoby s právnym nástupcom prechádza členstvo na právneho nástupcu, ktorý je oprávnený do 30 dní od prechodu členstva určiť fyzickú osobu, ktorá bude oprávnená využiť členský benefit

  • Ak právny nástupca neurčí oprávnenú fyzickú osobu v stanovenej lehote, členstvo zaniká bez nároku na vrátenie členského poplatku


VIII. ALTERNATÍVNE RIEŠENIE SPOROV

  1. Všeobecné ustanovenia o riešení sporov

a) Zmluvné strany sa zaväzujú riešiť akékoľvek spory vzniknuté v súvislosti s členstvom prednostne vzájomným rokovaním a mimosúdnou cestou.

b) Pre účely týchto VOP sa za spor považuje akýkoľvek nesúlad týkajúci sa vzniku, trvania alebo zániku členstva, rozsahu alebo kvality poskytnutých služieb, využívania členských benefitov, interpretácie ustanovení týchto VOP a práv a povinností zmluvných strán vyplývajúcich z členstva.

c) Komunikácia v rámci riešenia sporov prebieha prednostne elektronickou formou prostredníctvom emailových adries uvedených v týchto VOP, pokiaľ povaha sporu nevyžaduje inú formu komunikácie.

  1. Postup pri riešení sporov

a) Reklamačné konanie predstavuje prvý povinný krok pri riešení akéhokoľvek sporu. Člen je povinný pred začatím akéhokoľvek sporu uplatniť svoje práva prostredníctvom reklamačného konania podľa čl. V. týchto VOP. Reklamácia musí byť podaná písomnou formou a musí obsahovať všetky náležitosti uvedené v reklamačnom poriadku. Prevádzkovateľ je povinný vybaviť reklamáciu v lehote 30 dní od jej doručenia. Lehotu na vybavenie reklamácie možno v odôvodnených prípadoch predĺžiť o ďalších 30 dní, o čom musí byť Člen písomne informovaný.

b) Mediačné konanie môže navrhnúť ktorákoľvek zmluvná strana v prípade neúspešného reklamačného konania. Mediátor musí byť zapísaný v zozname mediátorov vedenom Ministerstvom spravodlivosti SAE. Náklady mediačného konania znášajú zmluvné strany rovným dielom. Dohoda dosiahnutá v mediačnom konaní je pre obe strany záväzná.

c) Súdne konanie môže iniciovať ktorákoľvek zmluvná strana v prípade, ak nedôjde k vyriešeniu sporu mediáciou. Pre súdne konanie sú príslušné súdy Spojených arabských emirátov, pokiaľ kogentné ustanovenia právnych predpisov nestanovujú inak.

  1. Rozhodné právo

a) Právne vzťahy medzi Prevádzkovateľom a Členom sa riadia právnym poriadkom Spojených arabských emirátov, ustanoveniami týchto VOP a príslušnými medzinárodnými dohodami.

b) Na otázky výslovne neupravené týmito VOP sa použijú ustanovenia občianskeho a obchodného práva SAE, príslušné ustanovenia medzinárodného práva súkromného a právne predpisy na ochranu spotrebiteľa v rozsahu kogentných ustanovení.

c) V prípade rozporu medzi ustanoveniami týchto VOP a kogentnými ustanoveniami právnych predpisov majú prednosť kogentné ustanovenia právnych predpisov.

  1. Príslušnosť súdov a jurisdikcia

a) Zmluvné strany sa dohodli, že všetky spory vyplývajúce z členstva alebo súvisiace s členstvom budú rozhodované súdmi Spojených arabských emirátov podľa procesných predpisov platných v SAE, v arabskom alebo anglickom jazyku.

b) Príslušnosť súdov podľa bydliska spotrebiteľa zostáva zachovaná v prípadoch, keď to vyžadujú kogentné ustanovenia právnych predpisov na ochranu spotrebiteľa.

  1. Prechodné ustanovenia pre riešenie sporov

a) Spory vzniknuté pred účinnosťou týchto VOP sa riešia podľa predpisov platných v čase vzniku sporu.

b) Reklamačné konania začaté pred účinnosťou týchto VOP sa dokončia podľa dovtedy platných predpisov.

c) Na mediačné a súdne konania začaté po účinnosti týchto VOP sa použijú ustanovenia týchto VOP bez ohľadu na čas vzniku sporu.


IX. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  1. Platnosť a účinnosť

a) Tieto Všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú platnosť dňom ich zverejnenia na Portáli a účinnosť dňom 1.12.2024. Prevádzkovateľ zabezpečuje nepretržitú dostupnosť aktuálneho znenia VOP na Portáli v podobe umožňujúcej ich archiváciu a reprodukciu.

b) Pre zmluvný vzťah medzi Prevádzkovateľom a Členom je rozhodujúce znenie VOP platné a účinné v okamihu vzniku členstva. Neskoršie zmeny VOP nemajú vplyv na členské vzťahy vzniknuté pred ich účinnosťou, pokiaľ sa zmluvné strany nedohodnú inak.

  1. Zmeny Všeobecných obchodných podmienok

a) Prevádzkovateľ je oprávnený jednostranne meniť alebo doplňovať tieto VOP, a to najmä z dôvodu zmien právnych predpisov, technologických zmien ovplyvňujúcich funkcie členského Preukazu alebo Portálu, ale aj z dôvodu rozšírenia alebo zmeny služieb poskytovaných Prevádzkovateľom.

b) Prevádzkovateľ oznámi zmenu VOP Členom najmenej 30 dní pred nadobudnutím účinnosti zmeny, a to zverejnením nového znenia VOP na Portáli a zaslaním oznámenia o zmene na e-mailovú adresu Člena. Oznámenie obsahuje informáciu o rozsahu zmien a dátume ich účinnosti.

c) V prípade nesúhlasu so zmenou VOP má Člen právo svoj nesúhlas písomne oznámiť Prevádzkovateľovi najneskôr do dňa nadobudnutia účinnosti zmeny. Doručením nesúhlasu zaniká členstvo ku dňu účinnosti zmeny VOP. V takom prípade má Člen nárok na vrátenie alikvotnej časti členského poplatku za nevyužité obdobie členstva, ak mu takýto nárok vyplýva z týchto VOP.

  1. Salvatorská klauzula

a) V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa stane neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným, táto skutočnosť nemá vplyv na platnosť, účinnosť a vykonateľnosť ostatných ustanovení VOP, pokiaľ z povahy daného ustanovenia alebo z jeho obsahu nevyplýva, že ho nemožno oddeliť od ostatného obsahu VOP.

b) Neplatné, neúčinné alebo nevykonateľné ustanovenie sa nahrádza takým platným, účinným a vykonateľným ustanovením, ktoré sa svojím obsahom a účelom najviac približuje nahrádzanému ustanoveniu. Rovnaký postup platí aj pre prípad, ak sa pri uplatňovaní týchto VOP zistí medzera v právnej úprave.

  1. Vyhlásenia zmluvných strán

a) Člen uzatvorením zmluvy potvrdzuje, že sa pred vznikom členstva dôkladne oboznámil s týmito VOP, ich obsahu porozumel a súhlasí s nimi. Člen ďalej potvrdzuje, že tieto VOP neobsahujú žiadne ustanovenia, ktoré by nemohol rozumne očakávať.

b) Prevádzkovateľ vyhlasuje, že všetky služby poskytované v rámci členského programu budú poskytované v súlade s týmito VOP a príslušnými právnymi predpismi s odbornou starostlivosťou a s ohľadom na oprávnené záujmy Členov.

  1. Doručovanie písomností

a) Písomnosti týkajúce sa členského vzťahu sa doručujú elektronicky na emailovú adresu uvedenú pri registrácii, prostredníctvom poštového podniku na korešpondenčnú adresu, osobným prevzatím alebo prostredníctvom členskej sekcie Portálu, ak to povaha písomnosti umožňuje.

b) Pri elektronickom doručovaní sa písomnosť považuje za doručenú momentom jej odoslania na emailovú adresu Člena. Člen je povinný udržiavať svoju emailovú adresu funkčnú a aktuálnu a v prípade jej zmeny túto skutočnosť bezodkladne oznámiť Prevádzkovateľovi.

c) Pri doručovaní prostredníctvom poštového podniku sa písomnosť považuje za doručenú dňom jej prevzatia adresátom, dňom odmietnutia jej prevzatia, alebo tretím dňom od uloženia zásielky na pošte v prípade jej nevyzdvihnutia v odbernej lehote.

d) Pri doručovaní prostredníctvom Portálu sa písomnosť považuje za doručenú momentom jej sprístupnenia v členskej sekcii, pričom o tejto skutočnosti je Člen informovaný notifikačným emailom.

  1. Záverečné vyhlásenia

V prípade vyhotovenia týchto VOP v rôznych jazykových verziách je v prípade akéhokoľvek rozporu alebo nezrovnalosti medzi týmito verziami rozhodujúce znenie v anglickom jazyku. Ostatné jazykové verzie sú len informatívne. V prípade súdneho sporu je rozhodujúca anglická verzia týchto VOP.

Všetky právne vzťahy vyplývajúce z týchto VOP sa riadia právnym poriadkom Spojených arabských emirátov. Akékoľvek spory vzniknuté v súvislosti s týmito VOP budú riešené príslušnými súdmi Spojených arabských emirátov v Dubaji, pokiaľ kogentné ustanovenia právnych predpisov nestanovujú inak.

V prípade, že akékoľvek ustanovenie týchto VOP je alebo sa stane neplatným, neúčinným alebo nevykonateľným, táto skutočnosť nemá vplyv na platnosť a účinnosť ostatných ustanovení VOP. V takom prípade sa namiesto neplatných ustanovení použije to ustanovenie, ktoré sa svojím účelom a významom čo najviac približuje účelu a významu pôvodného ustanovenia.


V DUABJI, dňa 1.12.2024

DXB Capital LLC-FZ